Landsskyttestævne 2021

Brøndby Skyttelav har i år deltaget i Landsskydningen i Ebeltoft med et hold på 12 mand. Da vi ikke var så stort et hold valgte vi at køre i en minibus til Ebeltoft. Morten, Niels og Bent kørte selv og stødte til ved Marinestuen.
Vi startede med at få afviklet vores skydning så der ikke var noget pres på resten af weekenden, vi kunne alligevel først få vores værelser kl. 15 og da vi ankom omkring 13:30 var der god tid til skydningen.
Efter vi havde fået vore værelser var der kammeratlig hygge indtil aftensmaden.
Niels og Henning deltog i mellemtiden i landsmødet.
Da alle var samlet faldt vi på den bus som var bestilt til at køre os til Marinestuen så alle kunne deltage i kammeratskabsmiddagen, et rigtigt fint arrangement med god mad.
Efter den værste sult var stillet var der uddeling af præmier for Hjemmebaneskydningen for 2019-20 og for 2020-21.
Alt foregik i god ro og orden og vi hyggede os alle.

Søndag var der jo ikke noget pres på da vi havde afgivet vores serier, så det var bare at vente på resultaterne. Så der blev hygget i Marinestuen og fortalt historier som vi ”næsten” aldrig havde hørt før.
Formiddagen gik hurtigt og så var der tid til en endnu en gang god mad.
Efter spisningen var det tid til uddeling af præmier til alle de deltagende lav.

Brøndby endte på en 5. plads en fremgang på 2 pladser, et imponerende resultat set i lyset af den korte tid vi havde til at træne, så vi var godt tilfreds.

Resultatet for vore skytter blev følgende:

Jørgen Kjeldsen 190 point med et fradrag på 8 i alt 182
Kim von Wowern 185 ”_” i alt 177
Morten Aadorf 172 ”_” i alt 172
Bent Hadler 180 ”_” i alt 172
Steen Bagge 179 ”_” i alt 171
Jens Ole Løje 176 ”_” i alt 168
Niels Busk 173 ”_” i alt 165
Henning Aadorf 169 ”_” i alt 161
Per Kobbernagel 169 ”_” i alt 161

Resultatet for de 4 bedste skytter blev 703 point.
Da alt var uddelt var det tid til at sige farvel til alle kammeraterne og vi ses i distrikt 1 til næste år.

Efter at have lastet bussen drog vi af mod Sjælland.
Da vi nåede til Lillebælt kørte vi i kø indtil Odense og da vi kom til Storebæltsbroen var der et fjols der havde forsøgt at køre over med en trailer selv om dette var blevet frarådet og så var den selvfølgelig blæst omkuld . Så vi sad og glanede på højbroen næsten en hel time, så det var en lang hjemtur, heldigvis havde vi hinandens gode selskab så det gik, selv om dem så skulle afhente os måtte vente næsten 1½ time længere end den berammede transporttid.