Marts mødet

Formanden startede mødet med at adressere Corona virus situationen og sagde at vi alle skulle passe på hinanden. Der var håndsprit til rådighed og det er også vigtigt at man vasker hænder. Hvis ikke man vidste hvordan, ville vores nye næstformanden gerne hjælpe med råd og vejledning.

Redaktøren er syg og indlagt og han har bedt om at få en optagelse af mødet, så husk at det bliver optaget. Følgende blev kaldt på broen 832 Carsten Sørensen, 783 Ole Bro Christensen og 724 Hans Bech. Carsten 10 års jubilæum, Ole 15 år og Hans 20 års jubilæum. De fik som sædvane alle 3 skæpperær.

Fødselarer var der også nogle stykker af. Næstformand Johnny tog over for et kort periode. 901 Carol Ann Thrane 70 år - 709 Ivan Christensen og 539 Michael 60 år.

Johnny ,vores nye næstformand, udtalte om Michael. Du blev født den 17. marts 1960. Ifølge en Google søgning så skete der ikke noget som helst den dato. Den 8. marts havde Alfred Hitchcock filmen "Psyko" premiere. Adam Clayton blev medlem af U2 den 19. marts og Erland Koops vandt herresingle i All England.

Kim supplerede med informationer om at de havde haft indflydelse på hinandens livsforløb. Vi mødtes på stuen i Auderød. Michaels sagde som det første "Er der nogen af jer bonderøve der kan spille kort" og han bare betalt siden.

Jeg tog med ham hjem. Han havde en rød Volvo Amazon , og jeg havde sku aldrig været inde i København. Han viste mig en stor automat, man kunne putte penge og den kørte så hen på et nummer og så fik man slik. Det havde jeg aldrig set i Haderslev.

Så kørte vi hjem til Michael som boede hos sine forældre i et Annex. Jeg kan godt forstå at Michael boede i annexet, jeg ville hjælpe ham med at vaske op og selv med hammer og mejsel var det umuligt at få sovsen ud af gryden. Jeg tror den står i blød endnu. Michael var en rigtig ungkarl. En morgen, han havde lige lært Gitte at kende så de var nyforelsket og det kom til at gå ud over mig. Vi vågnede op i en fælles seng og Michael troede at han var hjemme hos Gitte ,så ville han kysse og jeg havde ikke lyst til at kysse med en rødhåret mand der lugter af øl - jeg er ikke meget for at indrømme at Michael er lidt stærkere end mig og det var lige før det gik galt.

Det er sådan med Michael at Marineforeningen har den formand som ikke findes lige andre steder men, meget få ved hvor mange timer du bruger på Marineforeningen. Når man ringer til dig siger du altid JA. Du har hjulpet mange med at flytte. Du står for næsten alle lørdagsåbent arrangementer. Med hensyn til kammeratskab kan jeg ikke finde en bedre kammerat end dig. Du er ikke perfekt men det er der ingen af os der er. Der er mange mennesker der har haft glæde af dig. Tillykke med fødselsdagen.

Frank Urban blev kaldt på broen - Han blev kaldt op fordi han har været medlem af bestyrelsen i 25 år og han fik et nyt slips.

931 Henning Worm kom også på broen. Henning blev optaget som medlem i Marineforeningen og fik en buket blomster. Henning fortalte at han er født og opvokset tæt på dette hus. Boet 34 år i Oslo. Jeg har været en del med storebæltsfærgerne i min barndom.

684 Tim Brostrøm og 703 Søren Andersen blev også kaldt på broen. De fik begge kammeratskabs tegnet.

Jørgen afholder hjertestarterkursus den 19. marts kl. 13, 14 og 15 der er nogle der er arbejdsramt derfor har Gert og jeg lavet et kursus den 3. april 17.30, så kan de også få et kursus. Der vil være en kop kaffe og en ostemad. Det vil koste 20 kroner og skulle der blive et overskud, så ryger de i bombebøssen.

Morten Aadorf fik ordet: Jeg har en god og en dårlig nyhed fra destilleriet der laver vores Rom, den dårlige er der har været indbrud hos dem, den gode er det eneste de har mistet er nogle frosne bær de skulle bruge til at lave gin og snaps, det var ikke helt skarpe tyve. Det er blevet besluttet at foreningen indkøber et fad til egen Rom produktion i fremtiden, og første aftapning vil, hvis der er interesse for det ,blive lavet til en jubilæums Rom, den vil kunne være klar til december, hvor mange har interesse i mindst en flaske? Der var 35-45 personer der rakte hånden i vejret.

Den interesse I har vist gør at vi arbejder videre med det, det gøres opmærksom på det er en rom der laves en gang og alle flasker vil være nummererede så de er unikke, og der vil kun blive lavet det antal rom der bliver bestilt.

Vi har mulighed for at komme ud hos destilleriet og se hvordan rommen bliver lavet og endda lave din egen Rom, man så kan have med hjem, vi tænker at lave en udflugt for 10-12 personer og hvis der er mere interesse vil der blive lavet en ekstra tur. Turen vil blive koordineret med vores bussemand Søren, da han har sat krav om han skal kunne deltage.

Der var 15-20 personer som kunne være interesseret i dette.

Vi arbejder videre med det, men det kan nok først blive tidligst til Juni men det er nok reelt set først til efteråret.

Kim fortalte at vi har et foredrag her senere på måneden med Anders Aagård. Han er folketingsbetjent og var 15 år i søværnet. Han vil fortælle om sin tid i søværnet og arbejdet bag murene. Kun tilmelding til mig nu eller kun pr. mail. Sæt x til november mødet det bliver kanonspændende vi har kapret en foredragsholder Kaare Vagner koncerndirektør i AAB - Kaare var boksedommer for Danmark til VM og OL og medlem af eventyrernes klub.

Søren Andersen udtalte at Ole Præst har arrangeret en bustur til Samsø den 26 maj. Der var kun 14 tilmeldte så hvis man skulle med så tilmeld jer. Fordi ellers må vi annullere endnu engang. Hvis den bliver aflyst er det sidste gang der vil blive forsøgt lavet busture.

Henning Aadorf overrakte Ivan og Michael en flaske på grund af fødselsdagene.

Vi holdt en fastelavnsskydning den 20. vi kom op på 20 personer og herrerne vandt - Connie blev kattedronning og Jan Johnsen blev kattekonge.

Der var admiralforsamling den 27. Carsten og Steen Bagge gik ud af bestyrelsen og Ivan og Bent Hadler blev valgt. Der skete en intern rokering så Niels Busk blev næstformand og Jørgen Sekretær,

Dem der har pokaler bedes aflevere dem inden næste møde Gerne pudset.

Sommerskydning var ikke en succes sidste år så vi prøver at arrangere på skydebanen i Glostrup 50 meter fra den 4. maj til 29. juni. Juli der kommer normalt ikke nogen så vi kan skyde 8 gange. Vi starter kl. 18.30 vi håber der dukker nogle op.

På næste lørdag kører vi til landsskyttestævne i Grenå , vi skal nå en færge. Søren kører. Afgang fra gården kl. 07.00. ankomst til Grenå kl. 12. Husk at få jeres våben med hjem.

Der er stadig salg af fregatbilletter og skydekort.

Den 28. marts åben hus på gården da Michael fylder 60 år. Fra kl. 12 til 17. Giv lige et praj hvis i dukker op.

Dronning Ingrid kunne være blevet 110 år den 28. marts og det fejres med en kransenedlæggelse i Roskilde Domkirke kl. 11 hvis nogen er interesseret.

Vores landsformand er aftenens foredragsholder.