Maj mødet

Efter at have slået 5 glas ved mødets start bad formanden flaggasterne mønstre.
Flaget blev hejst, ”Kong Christian” blev afsunget!

Det er i dag 5. maj - befrielsesdagen. Det fejrer vi med lidt indtagelse af lidt cola og andre lækre drikkevarer :-)

Jeg vil gerne se følgende oppe på broen: 847 Johnny Gadebirk, 825 Preben Rasmussen og 928 Thorleif E. Arneberg.
Det er ikke til at se at I bliver hhv 80, 75 og 70 år nu.
Stort tillykke med jeres fødselsdage og tak fordi I kommer og deler dem med os.
Efter nogle flaskegaver fik de 3 skæpperær.

Jeg er lige blevet gjort opmærksom på, at vi har en fødselar til stede i aften - en 76 års dag.
Jeg vil ikke sige så meget andet end tillykke! (590 Flemming Jørgensen)

Så vil jeg gerne se 744 John Jæger Christensen og 521 Kim von Wowern heroppe.
Tilsammen har de 60 års jubilæum.
John, du har kommet her i 20 år - tak fordi du kommer.

Og Kim, du har nu 40 års jubilæum og blev i sin tid optaget ude på Holmen under Mastekranen. Kim er den første, eneste og sidste der nogen sinde er blevet optaget dér.

John fik en flaske og Kim fik et 40 års tegn som en særlig anerkendelse.
Tak fordi I er her og tak Kim, fordi du i sin tid tog mig med herud.
De skal selvfølgelig også have 3 skæpperær.

Tra la la la la la la, tra la la - Tra la la la la la la, tra la la - Tra la la la la la la, tra la la…

Det er jo medlemmernes eget møde, så hvis en eller anden vil fortælle en lille anekdote, er ordet frit.
Vi har lidt mandefald i dag - bl.a. Carsten som plejer at stå for, at vi får noget at spise - men vi er heldige, at næstformanden har påtaget sig denne opgave, så I skal nok få noget mad.

Vi skal også huske at takke de dejlige damer i baren og i kabyssen. Som I nok kan huske talte vi for et stykke tid siden om at spare nogen penge.
Det er nogle medlemmers koner, kærester og venner/-inder, der er utrolig dedikerede i deres indsats for marineforeningen - Tusind tak for det!

Jeg har lovet at Banjermesteren får ordet, så han får lov nu.
Gert Larsen reklamerede kraftigt for jubilarstævnet på Holmen d. 28. august. Det er måske ved at være sidste mulighed for at være med til fejringen på Holmen, idét det formentlig snart bliver flyttet væk.
Gert nævnte også at vi i gennem de sidste 10 år har mistet 41 medlemmer og derfor har brug for nogle nye medlemmer. Så hver af jer, prøv at skaf et nyt medlem.

Gert ville også gerne se to medlemmer oppe på broen, nemlig 931 Henning Worm og en afgående Admiral 873 Niels Mejdal.
Niels Mejdal blev bedt om at stille sig hen ved siden af hans kloning nede i hjørnet på broen.
Figuren er nemlig blevet iklædt Mejdals gamle admiralsuniform som Niels har doneret med sabel og hat og det hele - Mange tak for det.

Henning Worm får Brøndby Marineforenings kammeratskabstegn for sin utrættelige indsats på arbejdsholdet - Tillykke med det.

Begge fik herefter 3 skæpperær.

Inden formanden gav ordet til formanden for skyttelavet Henning Aadorf, storroste Michael den fantastiske Fregatskydning og især Fregatfesten som Skyttelavet holdt sidste weekend - I skulle have været der; det var så festligt arrangeret, fantastisk mad og en megahyggelig stemning. Jeg kan slet ikke finde superlativer nok.

Vi har fået nogle nye blå kasketter med guld på til salg for kun 70,-. De kan købes hos Krambodsdirektøren.

Herefter overgik ordet til Henning Aadorf.
Henning bad om at få et medlem op på broen, nemlig 521 Kim von Wowern.
Det er vores nye Fregatkaptajn der står her, og samtidig har han også 40 års jubilæum i skyttelavet. Kim får derfor en bjælke mere til skyttelavsmærket.

Skyttelavsformanden Henning Aadorf fortsatte:
Kim von Wowern fik ved Fregatfesten også skyttelavets hæderstegn for sin store indsats igennem årene og al den energi han bruger for os.
Ved Fregatfesten fik Kim også det nyligt udstedte tegn som Fregatkaptajn og er derfor den første der bærer det hos os.

Kim holdt en meget kort takketale, fordi han nu var blevet ”godt pyntet”

Henning fortsatte med at fortælle lidt om Fregatskydningen i Glostrup Hallen d. 30. april, hvor der var lidt adgangskaos pga et dansestævne der skulle starte samtidig.
Kim blev som sagt Fregatkaptajn og Gert Larsen blev næstkommanderende efter 345 skud.
Fregatten var igen bygget af 814 Kent Andersen og han har lovet også at gøre det næste år.

Selve Fregatfesten startede med modtagelse af afgående Fregatkaptajn med frue som blev modtaget med kanonsalut. Og vi fik alle et glas bobler.
Herefter gik vi til bords og afgående Fregatkaptajn overdrog bandolieret til den nye Fregatkaptajn Kim von Wowern.
Derefter blev 3 nye medlemmer optaget i Skyttelavet:
700 Lars Ole Nielsen, 919 Bente Hein og 862 Johnny Wagner. De fik påsat deres søstjerner.

Vi fik en dejlig menu kreeret af vores kok Flemming; det gjorde han rigtig godt og folk var meget tilfredse. Flemming har lovet at gøre det igen næste år.

Kim holdt talen for damerne og det gjorde han som sædvanlig forrygende. Derefter fik Kim Hæderstegnet fra Skyttelavet for al sin hjælpsomhed gennem tiden.

Efter flagnedhaling spillede de nye musikere op og de fortsatte til ca. 00:30, hvorefter der var natmad.

Henning uddelte herefter snapsepræmierne fra skydekortene.

Vi har stadig nogle sommerskydninger tilbage og helt frem til d. 27. juni

Formand Michael fik igen ordet og skyndte sig at sige at Søren Andersen overdrager sin snapsepræmie til arbejdsholdet.

Inden vi går over til spisningen, udbragte Michael dronningens skål - skål!

Herefter fik Næstformand Johnny Wagner opgaven med at sørge for skafning til de forskellige bakker.