Oktober mødet

Mødet startede som sædvanlig med at formanden adviserede "klar ved flaget" og Dannebrog gik til tops til tonerne fra bådsmandspiber. Det er altid en dejlig ting at flaget ikke bliver sat på halv, så vi fik lov til at ”gå videre”.

Formand bød velkommen og var ikke helt tilfreds med bådsmandslydene og mente at musikerne kunne have øvet sig udenfor. Han gav tonerne et 5 tal.

Tommy Dinesen blev budt velkommen - han vil senere berette om hvorledes det er at være dæksdreng og borgmester, eller om ruten fra det ene til det andet.

Så er det sådan at et af vores gamle medlemmer Kaj Urban ikke har det så godt, der blev sendt en serviet rundt hvor medlemmerne kunne skrive en letlæselig hilsen til Kaj.

Et andet medlem "den halve murer" Kent Andersen er lige blevet opereret, så der blev sendt endnu en serviet rundt. Formanden mente godt at man kunne sende en "halv" serviet rundt, modtageren ville forstå det sjove i det.

735 Tage Kofoed og 885 Kjeld Hansen blev kaldt på broen. Tage fylder 70 år og Keld 60 år. De fik overrakt gaver og der blev udråbt 3 skæpperær.

Næstformand Kim fik ordet og udtalte mindeord for Leif Jørgensen. Leif var en yderst barsk fyr men inderst inde blød. Han havde været udsmider og engang til et sendemandsmøde trak han mig ind på et værtshus og så sagde han - indenfor 2 minutter kan jeg udpege dem der evt. vil give problemer. Han var også gavmild og støttede med mange ting. Han har bl.a. doneret øltårn her i foreningen. Han hjalp også folk i nød og det gik han meget stille med. Han havde sit på det tørre. Han havde sin egen væremåde. Når man sagde til ham VI SES så svarede han HVIS GUD VIL OG RØVHULLET HOLDER. Han var også en mand der havde været udsat for en masse ulykkelige ting i tilværelsen på trods af det lod han sig ikke kue. Han accepterede og kom videre. Vores også afdøde medlem Karl Momsen og Leif havde et anstrengt forhold og de synes at de hver især havde ret med hensyn til forskellige ting. Så skete det ulykkelige at Leifs kone døde og så tog Karl, en god sønderjyde, fat i Leif og de tog til Grønland og fiskede og så blev de bedste venner. Det viser lidt om kammeratskabet her i marineforeningen. Karl og Leif var barske fyre men havde hjertet på rette sted. Leif og jeg fiskede og rejse sammen og han var en spændende mand - vores tidligere formand Torben Jensen havde fået den ide at man skulle ind og se seksdagesløb - derinde var Leif udsmider så Torben og Gert Larsen blev lukket ind af bagindgangen. Han var sine venners ven. Han var ikke så god til gentlemans kluns (det er hvor man ikke bruger tændstikker men tænker på hvor mange man har) det kunne Leif ikke rigtig håndtere da han var meget systematisk. Han vil blive savnet og jeg vil gerne sende ham afsted med gode tanker.

Ib Ketler: Den 24. oktober er der foredragsaften. Det er mig der står for foredraget og i er velkommen til at tage konen med. Der vil komme en flyer vedrørende arrangementet som bliver udsendt via nettet.

Jørgen Kjeldsen. Som I nok har bemærket har jeg sendt et fotokatalog over medlemmer til jer. Jeg har et par kopier med som kan købes for 30 kr. Vores flag har været ude sammen med Henning i flere tilfælde det vil vi sige tak for.

Kassereren Steen. Vi har 34 medlemmer som ikke er tilmeldt PBS. Jeg har en vejledning om hvorledes man tilmelder sig og så kan man jo spare 25 kr. i gebyr. Med hensyn til den faste skaffeliste så er der for mange der ikke er kommet idag, det er jo ærgerligt for man kommer jo til at betale hvis man ikke har frameldt sig.

Gert Larsen kaldte Steen Mikkelsen - Ebbe Grønne - Flemming Rasmussen (var ikke tilstede) Arne Jensen - Ole Holm - Erik Tofte - Bente Hein op på broen hvor de hver fik udleveret et Polardiplom fordi de havde været nord for polarcirklen. De var alle med på Grønlandsturen. De har vandret i bjerge, sejlet og fløjet med helikopter.

Carl Rasmussen informerede om at der er kulturnat i København den 11. oktober og at han skulle være i Forsvarsministeriet med bl.a. en ENIGMA maskine. Alle er velkommen hvis de var i nærheden.

Morten Aadorf fortalte at den Rom som vi før sommerferien, skulle navngive forhåbentlig vil blive solgt ved næste medlemsmøde. Der vil være mulighed for prøvesmagning.

Opsamling: 907 Kim Nielsen blev også kaldt på broen. Kim er fyldt 70 år. Han fik også 3 skæpperær.

Næstformanden fik ordet igen og lovede det blev kort. Jeg vil fortælle lidt om jubilæumslotteriet. En liste går rundt med gaveliste. Pengene fra lotteriet går til marineforeningen og vi har brug for pengene. Støt lotteriet. Tak til vores sponsorer bl.a. Søren Andersen der har doneret et par fine oksestege og tak til Ib Ketler der har støttet med diverse ting bl.a. et festival telt. Lodderne koster 20 kr. pr stk. Bliver solgt i oktober/november både til medlemsmødet og lørdagsåbent. Lodtrækningen foregår sidst i november og vindere offentliggøres ved december mødet. Jeg håber vi får solgt 1000 lodder. Vi har lodder nok da vi har købt 2100 stk. så har vi også lodder til næste år. Der har forskellige farver men det har ingen betydning da de alle kommer i samme bøtte. Vi har fundet et ærligt medlem som kan trække vinderne og det er Ole Løie. Af præmier fremhævede Kim. Et Georg Jensen blankt stål fad. Philips kaffemaskine med termokande - MF vindjakke - flere sæt skibslanterner - bøger - fladjern - akvavitter og meget mere.

Formanden informerede om at vi havde flere gæster tilstede i aften som måske senere vil være medlemmer. Gæsterne rejste sig op så vi kunne få et ”kik” på dem.

Henning Aadorf kaldte Tage Kofoed på broen igen og han fik overrakt endnu en flaske fra skyttelavet.

Skyttelavet havde været til distriktsskydning i København. Vi stillede op med 6 mand og vi tog pokalen med hjem igen. Lyngby kunne ikke nå at stille op da invitationen kom for sent. Mandag den 7. oktober er der åbent hus på skydebanen og damerne er også velkomne.

Dem der ikke er medlemmmer kan møde op i Glostruphallen 18.30 ned af trappen og bank på. Der er kaffe og kage og der kan købes øl og vand.

Mandag den 14 oktober er der vinskydning - alle er velkommen - børn skal være over 12 år. Hjemmebaneskydning sidste frist mandag den 7. oktober.

Formanden informerede om hvorfor der står KCM nederst på vores skaffekort. Det er for at hjælpe kassereren K står for kontant - C står for kreditkort og M for mobilepay.

Dronningens skål

Aftenens foredrag var om at være dæksdreng og borgmester.