Skyttelavets Fregatskydning 2018

Lørdag den 5/5 afholdt Brøndby Marineforenings Skyttelav, vores årlige fregatskydning.
Vi startede kl. 12:30 hvor ca. 29 forventningsfulde marinere var mødt op ved skydebanerne i Glostrup. Lidt efter kl. 13:00 kom afgående fregatkaptajn Morten Aadorf, og blev budt velkommen af salut fra kanon og bådmandspibe.
Efter inspektion af de 2 geled gik vi i kælderen under Glostrup hallen, hvor formand Henning Aadorf bød velkommen, Afgående fregatkaptajn affyrede det første skyd mod den svenske Fregat som var opdaget i kælderen.
Efter nedskydning af sejl og krudtkammer begyndte sænkningen af Fregatten. Sidste skud som sænkede Fregatten, blev affyret af Steen Bakke som bliver vores nye Fregatkaptajn 2018, ved vores Fregat fest om aftenen.
”Kun” 199 skud skulle der til at sænke Fregatten, som igen i år var bygget af Kent Andersen. Efter uddeling af snaps og whisky for nedskudte sejl og krudtkammer, til de på dagen heldige skytter, afsluttede vi eftermiddagen med en forfriskning og lidt historiefortælling.

Skyttelavets Fregatfest 2018

Lørdag den 5/5 kl. 17:30 blev dørene til Marinegården åbnet for de 68 velklædte gæster som var mødt op, og da vejret var med os, blev den afgående Fregatkaptajn, Morten Aadorf med frue, modtaget ude ved vores flotte flagmast ”Lisbet”, og budt velkommen af salut kanon og bådmandspibe. Efter Henning Aadorf´s velkomsttale, overgav Morten Aadorf bandoler til den nye Fregatkaptajn, Steen Bakke, med oplysning af de pligter der følger med det at være Fregatkaptajn.
Uddeling af søstjerne til Steen Bakke samt kammeratskabs tegn til Morten, Johann og Thomas.
Et Æresmedlemstegn blev givet til Henning A, som måske blev lidt overrasket. Så kom uddeling af præmier til dameskytterne, med vin og pokaler. Michael Sinatra mente at Damerne skulle have en sang med på vejen, det glemmer man ikke lige igen. Efter at herrerne fik præmier og pokaler, blev der spillet op til dans, hvor gulvet var godt fyldt hele aftenen, der blev afsluttet med fællessang. Gavekurv blev vundet af en glad Dennis Christensen. Herefter var der natmad som i år var pølser med brød. Herefter blev der taget afsked med Marinegården efter endnu en uforglemmelig aften.