Logo Marineforeningens Skyttelav
For Glostrup, Brøndby og Omegn

Er du medlem af Marineforeningen, kan du også være medlem i skyttelavet, og både du og din samlever kan få fornøjelsen at skyde sammen med alle vore friske medlemmer – og deres koner.

Information fra Skyttelavet

Skyttelavet har ordet

Hver mandag kl. 17:45 dukker der på min computer en besked op om at jeg skal til skydning. Der må jeg så bedrøve computeren med, at det ikke kan lade sig gøre i øjeblikket. Der er i Danmark erklæret pandemi og derfor må vi ikke mødes med de andre kombattanter på skydebanen.

Det har bl.a. betydet at vi ikke har haft mulighed for at gennemføre vore skydninger, skyde til pokaler og holde konkurrencer med Garderne og de andre skyttelav i distriktet, rigtig surt :-(

Ud over at vi ikke har haft mulighed for at skyde, har der heller ikke været nogen møder på Sognevej, ingen bestyrelsesmøder så alt har stort set ligget stille, desværre.
Vi kommer heller ikke til at afholde vores traditionelle Fregatfest i år, så vi må give den en tand ekstra næste år.

Admiralforsamlingen skulle være afholdt i februar måned, det blev ikke til noget. Vi håber på i bestyrelsen, at der måske bliver åbnet så meget op, at det måske kan afholdes sidste i maj måned eller måske først til juni. Vi må jo vente og se hvad der sker med smitte og forsamlingsforbud.

De serier der blev skudt sidste efterår gemmer vi og lader dem tælle til næste sæson, så bliver der lidt at smide væk af, når der er chance for lidt ekstra serier.

Vores formand Henning har desværre været ramt af Covid-19 og har ligget underdrejet de sidste par måneder. Vi håber alle han kommer godt over det og kan tage tøjlerne igen efter sommeren.

Der har været lidt tanker om vi måske, hvis der kommer mulighed for det, måske kan skyde lidt i Glostrup Hallen hen over sommeren, hvis der er tilslutning til det. Dette er kun et forsigtigt ønske, nu må vi se hvad den nærmeste fremtid vil bringe.

Pbv Jørgen

Skyttelavet har brug for nye skytter.

Skyttelavet vil gerne kunne markere sig på både distrikts og landsplan, derfor har vi brug for nye folk på banen som har lyst og interesse for skydning.
Brøndby Skyttelav skyder på skydebanerne under Glostruphallen, hver mandag fra kl. 18:30 til 21:00 i hele vintersæsonen som går fra september til april.
Fra maj måned og hen over sommeren skyder vi udendørs på 50 meter bane og det foregår i Ballerup.
Skyttelavet har våben til udlån og dygtige instruktører som kan hjælpe med at komme i gang med skydningen, den første mandag i måneden er der dameskydning, det vil sige at man kan tage sin hustru og voksne børn med på banen, hvor de kan prøve at skyde, damerne er velkomne på skydebanen i hele sommerperioden, hvor vi også skyder om mandagen fra kl. 16:00 til 19:00
I løbet af året har vi skydning mod andre skytteforeninger , alt foregår i en god og kammeratlig ånd men som alle andre vil vi gerne vinde.
Hvis dette kunne have din interesse så henvend dig til Skyttelavets formand Henning Aadorf for nærmere aftale.